بیش از نود درصد مخاطب تلویزیون ایران؟!حتما یک جای این آمار لنگ می زند!

میرباقری: نوروز امسال پرمخاطب ترین سال تلویزیون بود.

خبریجات:هرچه دندان به جگر زلیخا نشان خود می گذاریم تا درباره این اظهارنظرهای تکراری و خنده آور،سکوت پیشه بگیریم،باز یکی پیدا می شود و سکوت قلم ما را می شکند.

جناب سیدمرتضی خان میرباقری،معاون سیمای رسانه ملی، انتشار این آمارهای بی پایه و کارشناسی نشده،نه تنها بر وجهه صداوسیما و رییس و مدیرانش نمی افزاید،بلکه از اندک وجهه باقی مانده نیز به شدت کاسته و می کاهد!

اگر برنامه های تان پرمخاطب است!گوارای وجودتان،بنشینید و نگاه کنید تا چشمان ضعیف بین تان خدای نکرده دچار عارضه های پیش بینی نشده و پیش بینی شده بشود،خود دانید،ما نیز دخالتی نکرده و نمی کنیم.

ما که می دانیم و مطمئن هستیم برنامه ها و سریال های صداوسیما،نه دیدنی است و نه حتی شنیدنی،نیازی به دیدن و شنیدن این آمارهای نخ نما شده و تکرار مکررات نداشته،نداریم و نخواهیم داشت!این آمارها به درد چه کسانی خورده و می خورد؟مردم اصلا اهمیت می دهند؟هرگز!تنها رسانه هایی این آمار کذایی را پوشش می دهند که یا با شما همسو هستند یا توسط روابط عمومی ضعیف آن سازمان همسو شده اند!آخر به چه زبانی باید گفت و نوشت که این آمارهای غیر قابل اعتماد و دیکته شده،فقط به درد انتشار درون سازمانی می خورند و بس!این آمارها برای دلخوشی مدیران تلویزیون تهیه می شود تا به مذاق شان خوش آید و لبخند کمرنگ رضایت کاذب، رنگ از لبان شان ببرد!

جناب میرباقری،هرکس را دیده ایم یا ندیده با او همکلام شده ایم که در این ایام اوقات خویش را چطور می گذرانید؟همگی گفتند 24 ساعته پای ماهواره نشسته ایم! اگر غلط نکرده باشم و غلط ننوشته باشم،احتمالا و بسیار سهوی! آمارگران شما بینندگان ماهواره ها را نیز جزو احصای خود آورده اند که تلویزیون ایران بیش از نود درصد بیننده پیدا کرده است!

صداوسیما مانند همیشه دوباره فرصت سوزی کرد.بیماری کرونا و زمینگیری مردم،آن هم در ایام عید بهترین فرصت را برای صداوسیما و مدیرانش فراهم کرد تا با ساخت و پخش برنامه های قوی،سریال های جذاب و فیلم های سینمایی غیر تکراری،دوباره بینندگان را جذب خود کرده و به نوعی با آنان اشنا کند،اما رییس تلویزیون و مدیران ریز و درشت این سازمان،خوش نداشته و ندارند و یا واقعا توانایی و ظرفیت آن را نداشتند که دوباره با مخاطبان آشتی کنند!

پخش ضعیف ترین سریال های تاریخ ایران،از «پایتخت6» و «دوپینگ» و «کامیون» گرفته تا...،تولید برنامه های بی مخاطب شب عید که جز حرافی همیشگی حرفی برای گفتن نداشتند،نمایش فیلم های سینمایی صد بار پخش شده و تکه تکه و قسمت بندی آنها و...چه جذابیتی داشتند که مردم پای گیرنده ها بنشینند؟!در این ایام خانه نشینی نیز جمع کثیری از مردم حاضر نشدند پای تلویزیون بنشینند،چون واقعا اگر صبر ایوب نیز داشتند،باز از توان آنان خارج بود تا خود را مجبور کنند چنین سریال های ضعیف و سخیفی را تماشا کنند!دیدن این فیلم های سینمایی که بارها و بارها پخش شده اند،از توان خوره ترین تماشاگران و صبورترین مردم دنیا نیز خارج بود و هست!

جناب میرباقری،واقعا مانده ام که شما چگونه می توانید یا به خود اجازه می دهید بر صفحه تلویزیون ظاهر شده یا مقابل خبرنگاران بنشینید و بایستید و چنین آمارهایی ارائه بدهید!

آیا در جهان تلویزیون دولتی و غیر دولتی ای وجود دارد که ادعا کند بیش از نود درصد مردم آن کشورها بیننده سریال ها و برنامه های شان بوده یا هستند که شما در ایران چنین ادعایی دارید؟!

این آمارهای واهی و خیالی، هرگز به درد صداوسیما نخورده و نخواهد خورد.بهتر است به جای دادن این آمار و گرفتن گزارشات خیابانی و بیابانی صوری درباره برنامه ها و سریال های تلویزیونی،سواد خود را بالا برده و با اصول سریال سازی و برنامه سازی آشنا شوید.غرور کاذب را کنار گذاشته و افراد با تجربه و با دانش را دعوت به کار کرده یا مشاور خویش قرار دهید تا آنان با توانایی خود به این بی سروسامانی در صداوسیما پایان دهند.

از بس که سواد و دانش برخی از مدیران تلویزیون در این عرصه کم است،بعضی از سازندگان زرنگ سریال ها و برنامه ها، از سادگی آنان استفاده کرده و آثار تولیدی بسیار ضعیف و سطحی خود را به شبکه ها و گروه های مختلف صداوسیما قالب کرده و به سرمایه ای کلان رسیده و می رسند.برای این عده، مردم ایران و مخاطب نیز اصلا مهم نبوده و نخواهد بود،زیرا می دانند که گروهی از مدیران توان ارزیابی نداشته و فقط به پر کردن آنتن توجه دارند!

می دانیم این حرف ها فایده نداشته و نخواهد داشت،اما نمی توانیم وظیفه شرعی،عرفی و انسانی خود را نادیده بگیریم.

سیدرضااورنگ

این مقاله را به اشتراک بگذارید

لینک خبر:



ارسال نظر

فیلدهای اجباری را تکمیل نمایید

درباره ما

درباه ما

تبلیغات

اشتراک در خبرنامه

Top