خبریجات -هیولا درباره خانوادهای به نام شرافت است. خانواده شرافت با قدمت همواره به درستکاری شناخته می شدند و بهدلیل همین از کسب ثروت بازماندهاند. نسل جدید خانواده شرافت (فرهاد اصلانی) حالا معلم دبیرستان است و با اتفاقاتی روبهرو شده که باعث میشود شرافتش زیر سوال برود و رفتهرفته فردی بیتوجه بهاصول اخلاقی باشد. قسمت اول هیولا تماما در جهت معرفی داستان و عقبه شخصیتها ساخته و پخش شد. حساب کنید در یک مینیسریال یک قسمت کلا به همین موضوع اختصاص داشته باشد. آیا مخاطب حوصلهاش میکشد بازهم قصه را دنبال کند؟ مدیری نگاه و سبک مشخصی دارد.
او بهدلیل حال شخصیاش یا نگاهش به جامعه در جاهایی بهشدت به کمدی سیاه نزدیک میشود. به یاد بیاورید قهوه تلخ، مردهزارچهره، شبهای برره، ساعت پنج عصر و حالا هیولا را. تقریبا تمامی این آثار دارای تم مشخصیاند؛ یک مرد خوب -که بهجز مورد آخر سیامک انصاری نقشآفرینی میکند- در جامعهای غیرمنطقی، ظالم و خودخواه گیر افتاده است. مردی که بر اصولش مقاومت میکند اما تقریبا تا آخر داستان تغییری در طرف مقابل رخ نمیدهد. این فضا بهشدت در پلاتوهای مهران مدیری در دورهمی و حتی مصاحبهاش در «خندوانه» مشهود است؛ اما آیا این فضا و اولا کمدی سیاه ایراد دارد؟ قطعا نه! عملکرد مدیری نشان میدهد او کارش را بلد و در اکثر موارد موفق بوده است؛ اما باید هیولا را از این روند فاکتور بگیریم. باید از مدیری پرسید که تفاوت هیولا با بسیاری از کارهای قبلیاش چیست؟ غیر از تغییر بازیگر نقش اول؟ یادمان نرود قرار است با یک سریال طنز مواجه باشیم که در جاهایی مخاطب را هم بخنداند. در این چند قسمتی که هیولا توزیع شده چند موقعیت کمدی یا چند دیالوگ خندهدار وجود دارد؟ قرار است به هوشنگ شرافت هیولا که همان کیانوش شبهای برره است، بخندیم؟ خب اینکه بارها امتحان شده! قرار است از شخصیت کامروا در هیولا غافلگیر شویم؟ او که قبلا هم توسط مدیری اجرا شده است! نکند پولی در میان بوده که اسپانسر مورد علاقه مهران مدیری آورده وسط و قرار شده یک سریال دستگرمی ساخته شود؟! مهران مدیری یکی از اعجوبههای کمدی ایران است ولی به قول مسعود فراستی هرچقدر پسر خوبی باشد؛ هیولا یک سقوط برای اوست. سریال جدید مهران مدیری دستکم تا اینجای کار، هیولا نبوده